Nog één week en dan begint ons nieuwe avontuur! - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Rick en Wendy - WaarBenJij.nu Nog één week en dan begint ons nieuwe avontuur! - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Rick en Wendy - WaarBenJij.nu

Nog één week en dan begint ons nieuwe avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Rick en Wendy

10 September 2014 | Nederland, Raalte

Houden jullie wel weer de waarbenjij.nu website bij?? Die vraag hebben we de afgelopen weken meerdere malen gekregen. Omdat iedereen zo geïnteresseerd is gaan wij ons best weer doen om jullie op de hoogte te houden van onze ervaringen in Afrika!

Over bijna een week is het al zo ver.. 18 september vliegen wij naar Namibië om vanuit daar acht weken rond te reizen door Namibië, Botswana en Zuid-Afrika. Door onze geweldige tijd in Ghana zijn we helemaal enthousiast geworden over Afrika en wilden nog meer van dit mooie en bijzondere continent zien!

Hoewel we de afgelopen twee jaar werken in een lokaal ziekenhuis hebben gecombineerd met reizen staan de komende acht weken in het teken van reizen en gaan wij niet aan het werk in een ziekenhuis. Acht weken is naar ons idee te kort om weer een nieuw project te starten in een ander ziekenhuis, om een band met de verpleegkundigen op te bouwen en nieuwe ideeën en werkwijzen in te voeren. Daarom hebben wij ervoor gekozen om dit jaar veel kilometers af te leggen en nog meer van Afrika te gaan ontdekken!

Onze reis begint in Windhoek, Namibië. Vanuit deze stad gaan wij drie weken met onze gehuurde 4x4 rondrijden door Namibië en Botswana. We rijden dwars door de nationale parken, tussen de olifanten en leeuwen en slapen in de tent op het dak van de auto. Vervolgens zullen we vanuit Windhoek naar Kaapstad, Zuid Afrika gaan reizen. Hoe we dat precies gaan doen zien we uiteindelijk ter plekke, maar er schijnt een trein dwars door de woestijn in Namibië te rijden. Alleen weten we dat natuurlijk pas zeker als we daar zijn. We dachten namelijk ook dat ze in Ghana een treinennetwerk hadden, maar die bleek al een tijdje niet meer te bestaan. Vanuit Kaapstad gaan we nog drie weken reizen met de Baz-bus langs de Zuid-Afrikaanse kust en door de wijngebieden om vervolgens midden november onze reis te eindigen in Johannesburg.

Heel wat maanden voorbereiding gaan vanaf volgende week werkelijkheid worden! Jullie hoeven niet bang te zijn voor ebola, want dat is nog heel wat kilometers van ons verwijderd! Wij hebben er super veel in zin en zullen zeker af en toe onze reisverslagen en/of foto's online zetten! Als we internet hebben natuurlijk...

Groetjes,
Rick en Wendy

• 10 September 2014 - 20:24

Abersonnetjes:

Wat een avontuur!!
    We gaan jullie weer volgen!
    Succes met de voorbereidingen en een onvergetelijke vakantie wensen we jullie toe.

• 10 September 2014 - 20:24

Jose La Faille:

Een geweldig mooie reis toegewenst.
    Lekker al het valideren vergeten, even los van
    alles.
    Veel geluk samen, groetjes Jose

• 10 September 2014 - 21:09

Mark & Dinie:

Lieve Wendy & Rick. Erg leuk om jullie weer te volgen op deze avontuurlijke reis. Jullie gaan weer goed voorbereid op weg.
    Heel veel plezier samen!!

Groeten pa & ma

• 10 September 2014 - 21:17

Berdien:

Ik ga jullie zeker weer volgen.
    Wendy, ik zag je vorige week te laat...
    Veel succes samen!
    Groetjes Berdien

• 10 September 2014 - 22:46

Dian:

Hé Wendy en Rick,

Ik blijf zeker op de hoogte van alles wat jullie weer gaan beleven! Het lijstje met bestellingen (o.a. schattige kindjes) ontvangen jullie nog wel :)

Heel veel plezier alvast!

Groetjes Dian

P.s. Rick, hoe kun je nou vertrekken op 13 september, de dag voor de Salland Natuur Fair?! Ik dacht dat jullie over een week pas zouden vertrekken... ;)

• 11 September 2014 - 08:41

Luc:

Goede reis gewenst en heel veel plezier op dit mooie avontuur.

Hartelijke groet,
    Luc

• 11 September 2014 - 09:03

Monica:

Wat leuk weer! Ik ga jullie volgen! Goede reis!

• 11 September 2014 - 12:23

Tante Mariet:

Ook ik ga jullie zeker weer volgen. Een onvergetelijke reis gewenst!!

• 11 September 2014 - 13:44

Wendy:

Oeps.. We vliegen donderdag 18 september!!

• 12 September 2014 - 08:49

Manon- Activity Int.:

Wat gaaf zeg!! Heel veel plezier! Groetjes Manon - Activity International

• 12 September 2014 - 15:03

Marien En Annie.:

We gaan jullie natuurlijk weer volgen en een hele goede reis gewenst.

• 12 September 2014 - 23:54

Bertus En Willemien:

Ook wij vinden het leuk om jullie avonturen weer te volgen. We wensen jullie een fantastische reis.

• 15 September 2014 - 08:38

Saskia:

Geweldig hoor wat jullie gaan doen! Ben benieuwd naar de verhalen. Geniet er vooral van! Gr. Saskia

• 17 September 2014 - 17:24

Anky:

Een goed vooruitzicht. Ik ga jullie verslag zeker volgen. Geniet er van en wees voorzichtig.

• 17 September 2014 - 22:06

Bert En Marian Holtmaat:

Een geweldige reis Rick en Wendy, geniet er lekker van. We zien de prachtige foto's wel verschijnen